sobota 27. augusta 2016

Najdlhšia cesta-Recenzia

Ahojte!
V tomto článku by som vám chcela (zase) odrecenzovať knihu.Tá kniha sa volá Najdlhšia cesta a je od veľmi známeho a skvelého spisovateľa Nicholasa Sparksa.
Táto kniha je jednoducho krásna.Nechcem vám o nej veľa prezrádzať.Potrebné veci sa dozviete v recenzií.
Ta poďme na to!


                                                    Najdlhšia cesta-Nicholas Sparks

Obsah knihy:Deväťdesiatjedenročný Ira Levinsom, ťažko chorý a osamelý,uviazne po dopravnej nehode bez pomoci na odľahlom cestnom násype.S početnými zraneniami sa usiluje ostať pri vedomí a v tomto stave sa mu na vedľajšom sedadle odrazu pred očami zhmotní nejasný obraz ženy. Je to jeho milovaná manželka Ruth, ktorá zomrela pred deviatimi rokmi.Ruth mu rozpráva príbehy, ktoré sú spomienkami na to, čo spolu prežili - na to,ako sa zoznámili,na vzácne obrazy,ktoré dlhé roky zbierali,na temné obdobie druhej svetovej vojny,ktorá poznačila životy oboch rodín.Nalieha na Iru,aby sa nevzdal a ostal pri vedomí.Ira vie,že Ruth nemôže byť v aute,ale upína sa na jej slová a vlastné spomienky,znovu prežíva zármutok aj každodenné radosti manželstva. O niekoľko kilometrov ďalej sa na miestnom býčom rodeu mení život študentky posledného ročníka univerzity Wake Forest. Sophia Danková sa po nedávnom rozchode zoznámi s mladým kovbojom Lukom..Je úplne iný ako nafúkaní študenti v internáte.Sophia vstupuje s Lukom do sveta,kde každý deň Ide o veľa - o prežitie a úspech,o krach a zárobok,dokonca aj o život alebo smrť.Keď sa mladí ľudia do seba zamilujú,Sophia zrazu zisťuje,že si svoju budúcnosť predstavuje celkom inak.Je to budúcnosť,v ktorej ma Luke silu zmeniť jej plány...ak tú budúcnosť nezničí to,čo pred ňou Luke tají. Ira a Ruth,Sophia a Luke.Dve dvojice,ktoré majú len málo spoločné a ktoré delia od seba roky a skúsenosti.A predsa sa ich životy dojemne pretnú,aby nám pripomenuli,že aj tie najťažšie rozhodnutia nás môžu priviesť na neobyčajné cesty,ktoré ležia za hranicou zúfalstva a smrti a povedú nás až do najhlbších zákutí nášho srdca.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobre.
Tá anotácia bola až príliš dlhá,ale to nevadí,pretože táto kniha je fakt geniálna.Úplne krásna,dojímavá,romantická,hlbokomyseľná a ešte neviem aká kniha.Proste skvelá.
Toto bola moja prvá kniha od tohto autora veľmi som sa na ňu tešila,pretože tento autor bol u mňa veľmi očakávaný.Ach.Táto kniha je tak krásna....Zamilovala som si ju.Zamilovala som si príbeh Ira a Ruth,Sophie a Lukov.Sú to dva krásne príbeh,ktoré pochytia za srdiečko.
Osobne som si viac obľúbila príbeh Sophie a Luka,ale veľmi sa mi páčil príbeh Iry a Ruth.Obidve sú krásne.Na začiatku čítania tejto knihy som bola veľmi milo prekvapená,pretože štýl písania a príbeh mi prišli veľmi originálne a táto kniha bola veľkou zmenou v mojom čítaní.

                                       And in your smile, I will live forever.




Nicholas Sparks píše veľmi empatický,citlivo a to sa mi na tej knihe veľmi páčilo,pretože ja mám rada drámu,romantiku a proste mám rada knihy,ktoré ma vedia rozcítiť.
Takže prve začnem dejom.Kniha sa veľmi rýchlo čítala a vždy som chcela vedieť,čo bude ďalej,nemohla som sa od nej odtrhnúť.Myslím, že táto obálka zodpovedá na sto percent,aká je táto kniha.Veľakrát sa nepodarí tak presne urobiť obálku na knihu,ale tu sa to podarilo.
Teraz by som chcela začať príbehmi,ktoré tam hrali tú hlavnú časť,najdôležitejšiu,takže...
Ira a Ruth - To bol jeden veľmi krásny,romantický a dojímavý,aj keď smutný príbeh.Ira bol muž,ktorý celý svoj život silno miloval Ruth,bola jeho životnou láskou a Ruth to ta cítila tiež.Bolo mi veľmi ľúto,že Ruth zomrela,pretože Ira by nebol smutný,keby neodišla.V knihe Ruth za nim chodila (ako duch samozrejme) a pomáhala mu,aby sa vzchopil,aby bol silný,aby vydržal bolesť.Zároveň sa akoby rozprávali o svojich spomienkach,čo spolu zažili.Či už boli zlé,alebo krásne.Oni spomínali.Ich vzťah bol veľmi silný a zanechal vo mne veľký dojem...



     After All,if there is a heaven ,we will find each other again ,for there is no heaven without you.




Luke a Sophie- Ich som si obľúbila ešte viac.Spôsobom,akým sa spoznali bol jedinečný a celá ich láska bola jedinečná,krásna a originálna.
Keď si spomeniem,aké krásne scénky mali v knihe,či už vtipné,romantické alebo smutné,vždy to boli tie scénky,ktoré ma chytili za srdiečko.Luke patrí medzi moje obľúbené mužské postavy.Prišlo mi veľmi originálne,že jazdil na býkovi a všetko,čo s tým kovbojstvom súviselo bolo až veľmi originálne (už som to asi napísala :D). Luke a Sophie sú proste veľmi jedinečný pár a vždy,keď boli spolu,som nemohla inak,ako sa usmiať. Ich láska je proste krásna.


   The only thing I do know for sure is that if we both want to , we"ll find a way to make it work.



Vedľajšie postavy beriem v pohode,aspoň niektoré. Niektoré sú v pohode,niektoré trochu horšie.
Tá kniha bola ako som už písala krásna.Jedna z najkrajšich kníh,čo som kedy čítala.
Neplakala som pri nej,ale je to veľmi (ako som už písala) hlbokomyseľná kniha.Má veľa myšlienok,ale hlavná je o hodnotách v živote.Človek by sa mal zamyslieť,čo je preň ho v živote najviac cenne,čo si najviac váži.
Je to fakt skvelá romantická,dojímavá kniha s originálnym príbehom,originálnymi postavami.Všetko je na tejto knihe originálne...





                Hodnotenie:10/10.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak to je všetko pre túto recenziu.
Rada by som poďakovala mojej sestre,ktorá mi pofotila niektoré fotky,vnúkla mi nápady,ako fotiť fotky na recenziu. Ďakujem ti :)
Jej blog nájdete TU.
Tak to by bolo už úplne všetko,teším sa na vás pri mojom ďalšom článku.
Tak zatiaľ čaute!

2 komentáre:

  1. Nicholasa Sparksa milujem! A túto knihu takisto rovnako ako film. :) Som rada, že sa ti kniha páčila!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Film by som si chcela už aj ja pozrieť :) ..Začínam Sparksa milovať aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť