sobota 20. augusta 2016

Čo bolo potom-Recenzia

Vitajte pri mojom novom recenzovom článku :)
Rozhodla som s aurobiť recenziu na knihu Čo bolo potom od mojej najobľúbenejšej autorky Jojo Moyes. Myslím,že väčšina z vás vie,že to jej pokračovanie knihy Predtým,ako som ťa poznala ,ktorá je už aj sfilmovaná,Urobila som o tom článok TU.
Poďme rovno na tú recenziu!

Čo bolo potom-Jojo Moyes

Obsah knihy:Ako by ste sa vyrovnali so skutočnostou,keby ste stratili niekoho,koho veľmi milujete?Zmenil by sa váš pohľad na svet a prehodnotili by ste rebríček svojích životných hodnôt?V románe Jojo Moyes sa hlavná hrdina Louisa Clark vydáva na podobnú cestu a hľadá odpovede na svoje otázky.Po íntenzívnom šestmesačnom vztahu s paralyzovaním Willom Traynorom,ktorý sa rozhodol ukončíť svoju pozemskú púť asistovanou samovraždou ,sa prebíja životom bez neho.Sama má nepríjemnú nehodu,čo ju prinúti vrátiť sa domov k rodine.Akosi cíti,že sa opäť ocitla tam,kde sa všetko začalo.Telo sa jej pomaly uzdravuje,ale duša nie.Život po Willovej smrti znamená pre Lou učiť sa všeličo odznova,budovať na nových základoch.Ošetrovateľ Sam Fielding,pre ktorého sa kontakt so životom a smrťou stal povolaním,je azda jediný,kto ju môže pochopiť.A vtom sa z Willovej minulosti nečakane vynorí jeho 16-ročná nezvládnuteľná dcéra,o ktorej nikto nič nevedel.Lily prevráti Lou všetky plány,vnáša do jej života iba stres a ženie ju do úplne inej budúcnosti,ako si naplánovala...život je plný zvratov a prekvapení...

Takže.
Konečne som sa dočkala a prečítala si pokračovanie najúžasnejšej knihy Predtým ako som ťa poznala. Trošku som sa bála,aká ta kniha bude,ale v závere ma táto kniha fakt prekvapila.Bola skvelá. Na začiatok by som chcela len povedať,že táto kniha sa čítala veľmi dobre,tak isto ako aj predošlé knihy od Jojo Moyes.Lahko a oddychovo.Stránky sa mi rýchlo pretáčali.
Keď som to začala čítať,tak som si hovorila,že koľko veľa veci sa tam zmenilo.Vážne.Lou zmýšlala úplne inak,skoro som ju nespoznala.Bola fakt iná,ale čítanim knihy som si uvedomila,že je stále taká istá,takže to bol iba taký menší dojem.Celá kniha bola velmi zaujímavá,ale od takej 50 strany to začínalo mať ešte väčšie grády.Celá kniha je veľmi emotívna,proste Jojo vie písať fakt dobre,všetky jej knihy emotívne,krásne.Aj keď práve preto bola taká emotívna,lebo mi tam chýbal Will a on sa v tejto knihe často spomínal.Predsa len,Will tvoril v Predtým ako som ťa poznala dôležitu čásť.
Myslím,že v tejto knihe sa dozvieme veľmi veľa o Willovi,o jeho minulosti,rodine.Dosť veľa veci,čo som sa o Willovi  v tejto knihe dozvedela ma prekvapili.

Teraz niečo ku postavám.Ako som už písala,Lou sa na prvý pohľad  zdála,že sa dosť zmenila,ale nezmenila.Lou pohltil akurát smútok,ale vnútri bola stále taká istá (zelená trbietavá sukna?Ano.Toto je naša Louisa Clark).TIe známe postavy ako je Treena,Louisiny rodičia a tak sa nezmenili,stále som ich mala tak isto rada.No,ale dosť ma rozosmial Patrick.Pri nom som si povedala,že sa nezmenil,stále je to ten istý debil,aký bol v prvej knihe.Ale ku novým postavá mám toho viac povedať.Konkrétne ku Samovi a Lily.Takže začneme Samom.Zo začiatku mi prišiel celkom nudný,ale potom to bolo lepšie,celkom v pohode muž.Lily je kapitola sama o sebe.Keď tam prišla prvýkrát,v duchu som si hovorila,že to je celkom milé dievča,ale časom som na nu nemala nervy.Bola nevyspytateľná,ale na konci knihy sa dalo pochopiť jej správanie.Tiež si myslím,že Lily bola v niektorých veciach celkom rozumná,Vztah Lily a Lou sa mi páčil,bol taký kamarádský.Niekedy som si zas pomyslela,že to je akoby Lou bola jej sestra alebo mama.Možno sa bude zdáť,že táto kniha je smutná.Je trošku viac emotívnejšia,ale je tam aj veľa humoru,hlavne Louisiny rodičia dávali knihe fakt veľký humor.Sú skvelí.

Predtým,ako som išla čítať knihu,som nečakala,že bude mať taký dej,príbeh,dokonca ma dosť prekvapil koniec,ale myslím,si,že lepší nemohol byť.Všetko je tak,ako má byť.
Táto kniha je podľa mna skvelé pokračovanie knihy Predtým,ako som ťa poznala a dozviete sa v nej veľa veci,ktoré ste predtým nevedeli.Je to kniha plna lásky,bolesti,humoru a všetkého,čo ma správna kniha mať.Myslím si,že Jojo Moyes veľmi dobre urobila,keď napísala pokračovanie.Myslím,že fanúšíci knihy,ale už aj filmu Predtým,ako som ťa poznala to ocenia a skvelo sa začítaju do príbehu Louisy...Vrelo odporúčam prečítať!

Hodnotenie:9/10.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak to je celá recenzia.Dúfam,že sa vám páčila :)