štvrtok 31. marca 2016

Projekt Dieťa-Recenzia

Ahojte!
Vitajte pri mojom novom článku!
Konečne som sa dokopala a rozhodla napísať recenziu na knihu Projekt dieťa.
Túto knihu som dočítala 20.3.2016,ale potom prišiel Veľký Veľkonočný týždeň a času bolo menej.
Btw.Dúfam,že ste si oddýchli ,keď boli Veľkonočné sviatky :)
Tak poďme na tú recenziu!


                                                                   
                                                                    Projekt dieťa-Graeme Simsion

Obsah knihy:Oslava najlepších vlastností,ktoré možno nájsť v priateľovi,manželovi alebo otcovi.
Humorný román o Donovi,mužovi s aspergerovým syndrómom,a jeho manželke Rosie a o tom,ako sa Don vyrovná so správou,že čakajú dieťa.Je to voľné pokračovanie prvej knihy Projekt ideálna manželka.
V manželstve musí rozum často ustúpiť harmónií.Volám sa Don Tillman,mám štyridsať jeden rokov a s  Rosie Jarmanovou,najdokonalejšiu ženou na svete ,som ženatý už desať mesiacov a desať dní.
Manželstvo výrazne obohatilo môj život.Keď sme sa presťahovali do New Yorku,Rosie priniesla tri obrovské kufre.Zrušili sme štandardizovaný systém jedál a dohodli sme sa,že sex nebudeme plánovať.Potom  mi Rosie oznámila,že "musíme niečo osláviť" a musel som čeliť ešte väčšej výzve ako nájdenie ideálnej manželky.
Pokúsil som sa riadiť tradičnými postupmi a čerpal som rady od všetkých svojich šiestich priateľov,od terapeutky z internetu.
Výsledkom bola pavučina klamstiev.Teraz mi hrozí trestné stíhanie,vypovedanie z krajiny a profesionálna hanba.A to,že navždy stratím Rosie.



Samozrejme,po prečítaní Projektu ideálna manželka (dočítala som v Júni.2015),tak som veľmi chcela pokračovanie,lebo Projekt ideálna manželka je úplne skvelá kniha!
Potom som sa sa  dozvedela,že v decembri.2015 vyjde aj Projekt dieťa,cítila som sa ako najšťastnejší človek na zemi.Vážne,veľký úsmev na tvári ako zemiak.Len je to škoda,že až v marci som sa k tejto knihe dokopala,lebo som bola veľmi nevystatá a keby ste sa ma spýtali,akú knihu by som si chcela prečítať,bola by to kniha Projekt dieťa,ale už takto neodpoviem,lebo sa mi konečne dostala do rúk a konečne ju mám prečítanú!
Dosť bolo mojich pocitov,nejako som sa rozkecala,asi mám dobrú náladu,prepáčte.
Začneme obálkou(u mňa je nezvyčajné hovoriť o obálke).Fakt je to trefná obálka a originálna a samozrejme,je modrá a ja milujem modré obálky.


                    V manželstve musí rozum často ustúpiť harmónií.



Dej knihy bol veľmi dobrý,priam úžasný! Milujem,keď v knihe ja humor a ani tejto knihe nechýbal,bolo ho tam priveľa,dosť.Niekedy som si hovorila,že kde Graeme Simsion prichádza s takým humorom?
Bolo tam aj dosť romantiky,úplne som sa usmievala.Predsa len,Don má aspergerov syndróm a veľa sa v tejto knihe píše o jeho pocitov,tie jeho pocity sú veľmi milé a krásne.Mala som chuť sa rozplakať,bola som úplne dojatá,roznežnená.Don je jeden z najlepšich mužov v knihe.Prečítate,pochopíte.
V tejto knihe mi asi nikto vyslovene "nevadil".Možno sa nájde jedna -dve postavy,viac určite nie.Skôr som si v tejto knihe obľúbila postavy,ktoré v Projekt ideálna manželka brala ako normalne postavy,nijak pre mňa obľúbené,napr.Gene.Gena som si v tejto knihe obľúbila.Bol taký svojský,vtipný.V tejto knihe sa rozoberajú hlavne vzťahy a tiež hlavne,ako sa ľudia menia.Väčšinou v knihách,keď sa niekto háda,tak je to veľmi smutné atď.No v tejto knihe tie hádky dokázali byť aj dosť humorné.Rosie a Don budú v mojom srdci prebývať navždy.





 So svojím najlepším kamarátom priateľom som sedel na balkóne na Manhattane,
ponad rieku Hudson som sa pozeral na svetlá New Jersey a najkrajšia žena sveta a moje budúce dieťa spali vnútri.A takmer som o nich prišiel.Ešte vždy tu bolo riziko,že sa to môže stať.



Záver knihy bol veľmi pekný,wow,ja vážne som plakala.ale nie od smútku,ale od celkového pocitu z knihy.Kniha ako som už (asi) písala je napísaná veľmi pekne,dojemne,nežne,romanticky a ja vážne neviem čo na to povedať.To je proste kniha,pri ktorej som sa rozplakala,lebo už sa skončila,budú mi chýbať postavy,lebo pokračovanie nebude a hlavným dôvodom bolo(opakujem sa) jeho štýl písania,lebo Donove myšlienky sú krásne,čisté a hlavne úprimne.S knihou som nadmieru spokojná.Trošku som sa bála,že nebude taká dobrá ako jednotka,ale teraz sa neviem rozhodnúť,ktorá bola lepšia kniha,že čí Projekt ideálna manželka alebo Projekt dieťa.Každopádne,odporúčam ju celou dušou,celým srdcom! (znelo to divne,ale to sú takzvané feelings :D).






                 
                      Hodnotenie:10/10.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dúfam,že sa vám moja recenzia páčila,myslím si,že miestami som bola aj dosť divná :D
Akože ja vás nechcem nútiť čítať knihy,ale Projekt ideálna manželka a Projekt dieťa si musíte prečítať! Je to kniha s veľkým srdcom! (ale nie,keď nechcete,nečítajte :D).
To je všetko.Majte sa krásne a čítajte veľa :)
Tak zatiaľ čaute!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára